De eerste weekjes in Afrika! - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Nienkevbenschop - WaarBenJij.nu De eerste weekjes in Afrika! - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Nienkevbenschop - WaarBenJij.nu

De eerste weekjes in Afrika!

Blijf op de hoogte en volg

15 Februari 2014 | Swaziland, Ezulwini

We zitten hier nu 2 weken en heb t gevoel alsof ik hier al jaren ben. Voel me helemaal thuis en wil ook eigenlijk niet meer naar nederland. Al was t weer gister nog slechter dan in Nederland denk ik. T heeft de dag geregend.. Naja zo hoef ik geen heimwee te krijgen. De introductie dag vorige week, begon heel saai, we moesten onwijs ver lopen in die bloed hitte, naar een museum en naar gebouwen kijken enzo. Gelukkig gingen we aan t eind van de dag naar een sloppenwijk, wat echt heel raar was om te zien. Kindjes die geen schoenen hebben en in verotte kleren lopen, 'huisjes' die bestaan uit 4 palen en een dak, en niet te vergeten de lokale bier. Wat was dat vies zeg, een soort zure pap met allemaal vieze dingetjes erin. Heb ook maar 1 heel klein slokje genomen. Ook was er een vrouw die zei dat ze verliefd op me was.
Woensdag vertrokken we voor 5 dagen naar Kruger! Echt 1 van de gaafste dingen tot nu toe. Natuurlijk hebben we de big five gezien, de buffel, neushoorn, olifant, luipaard en leeuw. En nog veel meer dieren zoals giraffen zebra's nijlpaarden impala's aapjes en hele grote spinnen!!!! Ik ben zelfs tijdens de Bush walk onder een hele grote spin door gelopen. Jammer genoeg hebben we tijden de Bush walk niet veel meer gezien. Had gelijk al een bijnaam van de rangers gekregen: tragille ofzo, wat betekent 'meisje dat te veel praat'. Want je mocht niet praten tijdens de walk omdat dat dieren zou afschrikken, maarja hoe moeilijk is dat als je 2 uur lang aan t lopen bent en bijna niks ziet. Gelukkig hebben ze geen knijper op me mond geknepen waar ze wel over aan het twijfelen waren. We verbleven op een camping in echt mini tentjes, wat een 'ellende' hebben serm en ik daar beleefd zeg, we sliepen samen in zo'n tentje wat zoiezo al niet de beste combinatie is, omdat we allebei super bang zijn voor spinnen en andere insecten. Zo kon iemand uit onze groep het ook niet laten om ons te laten schrikken. Terwijl wij rustig in ons tentje zaten te kletsen deedie net alsof er een leguaan onder onze tent zat (wat de vorige avond echt bij iemand was gebeurt). Hysterisch hebben we het hele Kruger park bij elkaar gegild en rende Serma zonder schoenen de tent uit. Eindstand; hij plaste bijna in z'n broek van het lachen, ruzie met de buurman en ik en Serma die alleen maar bezig zijn met een plan om m terug te pakken. Toen we zondag terug kwamen van Kruger konden we ons gelijk gaan klaar maken voor de volgende dag. We zijn maandag namelijk begonnen met ons project. Ik en Emma zitten samen bij mahalanya ncp, wat een soort schooltje is waar de kinderen Engelse woordjes leren voordat ze naar de echte school gaan. We staan dus de hele ochtend met ze 2tjes voor de klas. Wat heel lastig omdat de kinderen ons niet goed verstaan en vooral amper naar ons luisteren. Zo deelt de lerares zo nu en dan een tik uit met een houten tak. Heel zielig. De leeftijd van de kinderen is tussen de 2 en 5, super schattig en ze zijn helemaal weg van ons. Ze hangen de hele tijd om je heen en maken ruzie over wie je hand mag vast houden. Me haar vinden ze ook helemaal geweldig, wat af en toe wel vervelend is omdat ik dan met allemaal klitten terug kom. Wel hebben we weinig vrije tijd, als we terug komen van ons project staat er gelijk al iets op de planning of moeten we onze lessen voor de volgende dag voorbereiden. Heel leuk allemaal maar ben wel blij dat we nu een weekendje vrij hebben. Vanavond gaan we met ze 3en uiteten en daarna waarschijnlijk nog op stap. Wat hier allemaal bijna niks kost. Laatst heb ik geluncht voor 70 rand wat nog geen 5 euro is. Alleen jammer dat een meisje uit onze groep een rups in haar salade had.. Waar ik me alleen heel erg aan irriteer is de 'swazi-tijd' de mensen hier komen altijd te laat of te vroeg. En dan niet 5 minuutjes ofzo maar rustig een uur. En niemand lijkt t erg te vinden?! Alles gaat op ze dooie gemakje en dus heel langzaam. Bijvoorbeeld de combi, dat is het busje waarmee Emma en ik reizen als we naar ons project gaan. Je kan er binnen een kwartier zijn maar we doen er altijd een uur over. Gelukkig is t wel gezellig door de lieve mensen die altijd een gesprekje met je beginnen. M'n si-swati is nog niet geweldig maar daar krijgen we lessen voor. Nu ga ik lekker aan t zwembad liggen en bijkomen van gisteravond.
Sanibonani! ☀

  • 15 Februari 2014 - 10:43

    Corina:

    Hoi,
    Superleuk om te lezen. En je weet t. Hun hebben de tijd en wij de klok;)
    Ilse is voetballen nu en er staat hier een enorme wind!
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 15 Februari 2014 - 11:53

    Opa En Oma:

    Fijn om wat van je te horen,leuk dat je het zo naar je zin hebt.we denken aan je en kijken uit naar je volgende verslag.groetjes opa en oma.

  • 15 Februari 2014 - 16:55

    Femmy:

    Hoi Nienke en vriendinnen! Wat leuk om te horen dat je het zo leuk hebt. Door je foto's en verhaal moet ik ook weer aan Mozambique denken. Je gaat vast nog veel dingen zien en beleven. De wereld is echt anders daar hè?
    Nog veel plezier

  • 15 Februari 2014 - 19:25

    Je Vader:

    Fijn dat jullie het naar je zin hebben.
    Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen.
    Xxxxxx

  • 16 Februari 2014 - 22:31

    Phoeb:

    Nienie!! Ah wat leuk om dit te lezen! Ik hoor het je allemaal al helemaal vertellen in mn hoofd. Mis jullie wel hoor jongens.. Maar jullie zijn in goede handen, zo te lezen!! En wel terug komen he Nien.. Niet daar blijven! Nou geniet er nog van schat, super ervaring dit! Ben jaloers op je!
    Heeeeeele dikke kus!!!!! Ik mis je!!!!!

  • 17 Februari 2014 - 13:24

    Ils:

    Nienke!!!
    Super leuk om te lezen!!
    Love you!!
    Xx ilse

  • 17 Februari 2014 - 19:30

    Opa En Jasmijn:

    Hey Nienkje,
    Super gaaf!
    Opa heeft het ook gelezen en vindt het heel erg leuk.
    We hopen dat je daar nog een leuke tijd hebt.
    xx
    Opa en Jasmijn

  • 18 Februari 2014 - 17:21

    Elise:

    Echt leuk om te lezen Nienke! Zo leuk om van alle 3 de verhalen te lezen! En wat jullie allemaal beleven.....die spinnen.....zou ook niks voor mij zijn! Haha!!

  • 19 Februari 2014 - 09:22

    Anne Roozendaal:

    Hoi grote nicht! Brr, die spinnen lijke mij maar eng hoor! Wel spannend! Nog veel plezier! Liefs Anne

  • 19 Februari 2014 - 09:22

    Anne Roozendaal:

    Hoi grote nicht! Brr, die spinnen lijke mij maar eng hoor! Wel spannend! Nog veel plezier! Liefs Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Swaziland, Ezulwini

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2014

St. Lucia - Durban - Tjinza - Port Elizabeth - Tsi

04 Maart 2014

Mozambique!☀❤

21 Februari 2014

3e week

15 Februari 2014

De eerste weekjes in Afrika!

01 Januari 1970

..

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 4103

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: