St. Lucia - Durban - Tjinza - Port Elizabeth - Tsi - Reisverslag uit An-de-Waterkant, Zuid-Afrika van Nienkevbenschop - WaarBenJij.nu St. Lucia - Durban - Tjinza - Port Elizabeth - Tsi - Reisverslag uit An-de-Waterkant, Zuid-Afrika van Nienkevbenschop - WaarBenJij.nu

St. Lucia - Durban - Tjinza - Port Elizabeth - Tsi

Blijf op de hoogte en volg

16 April 2014 | Zuid-Afrika, An-de-Waterkant

Eindelijk weer een verslag! Doordat we zoveel hebben gedaan de afgelopen weken weet ik echt niet waar ik moet beginnen. We zijn nu 1,5 week in Kaapstad en over iets meer dan 2 weken zit onze reis er alweer op..
De laatste 2 weken Swaziland waren super! Als afscheid op ons project zijn we op de laatste dag gaan zwemmen met de kindjes en hadden we snoep en ballonnen voor ze gekocht. Op dinsdag vertrokken we richting Kaapstad, we deden een trip van 10 dagen langs de kust van zuid-Afrika. Om afscheid te nemen van Swaziland en alle lieve mensen die we daar hebben ontmoet was minder maar we hadden heel veel zin in de reis.
Als eerst gingen we naar St. Lucia waar we naar een nijlpaarden-meer zijn geweest en lekker op t strand hebben liggen uitrusten. In elke plek bleven we 2 nachtjes en we reisden met de baz-bus. Onze 2e bestemming was Durban wat bekend staat om t uitgaansleven, wat we natuurlijk hebben uitgeprobeerd! T was alleen jammer dat we de volgende dag om 7 uur in de bus moesten zitten voor 10 uur!!! durende reis en dus amper hadden geslapen. In de bus hadden Em en Serm t geweldige idee om t klepje waar je je drinken in kan zetten open te doen. Hadden ze nooit moeten doen want uit die van Em kwamen honderden kakkerlakken.. Na een half uur gegil hebben we de hele busreis hysterisch om ons heen zitten kijken. Toen we eindelijk waren aan gekomen in Tjinza (weet niet hoe je t schrijft) zijn we maar gelijk ons bed in gegaan. Want de volgende dag hadden we de cheetah interaction. Zoals gewoonlijk hadden Serm en ik ons verslapen en moesten we dus onwijs haasten. Maar t was onwijs gaaf. Aan t begin was t nog best wel spannend en toen er een onwijs grote vlieg op me kwam zitten heeft die man van de cheetahs me heel hard uitgelachen.. Omdat ik natuurlijk te keer ging. De cheetahs waren super lief en je kon ze gewoon aaien en 1tje ging zelf me hand likken. Vervolgens gingen we naar de luxe lodge in PE waar we ons onwijs op hadden verheugd, want die lodge had namelijk een jacuzzi!! Alleen jammer datie het niet deed.. In PE zijn we naar een olifanten ding geweest waar we op olifanten hebben gereden en ze hebben gevoerd. Het leuke was datie olifanten eigenlijk nog gewoon in t wild leefden en alleen werden getraind door die mensen daar. Als laatst van onze trip gingen we naar Tsitsikama waar de hoogste bungeejump van de wereld staat. Dat was echt t aaaaaaaaaaaaallergaafste tot nu toe. Van te voren konden ik en Serm wel huilen van de zenuwen maar we hebben t gedaan. Omdat de man van de bungeejump zo 'aardig' was, mocht ik als allereerst van de hele groep. Ik was zo zenuwachtig dat ik die man helemaal heb lopen ondervragen voordat ik eindelijk ging, wat allemaal, heel gênant, terug te zien is op t filmpje. Toen ik eindelijk vast gebonden zat dacht ik nooit dat ik echt zou gaan springen, maar vanaf t moment dat ze je op t randje zetten en gaan aftellen ga je gewoon. T enige wat je ziet is die afgrond en t lijkt net of je vliegt. T moment dat je ondersteboven stil hangt en moet wachten tot er een mannetje komt om je weer om hoog te takelen is wel heeel eng. Vooral als die aan je touw gaat zitten rommelen terwijl jij daar ondersteboven hangt, Serm greep zelfs uit paniek die man helemaal vast haha. T was zo gaaf dat ik echt nog een keer wil.. Na Tsitikama moesten we weer 12 uur in die stink bus zitten op weg naar capetown. Eenmaal daar aangekomen zijn we ons gelijk gaan omkleden en naar longstreet gegaan. De partystreet van capetown. Na een geweldig avondje zat onze trip erop en gingen we naar de lodge waar we voor 4 weken verblijven. De lodge is heel mooi en met eindelijk een grote lekkere douche en een bad! Niet dat ik hou van in bad gaan, maar we hebben een bad. Vorige week dinsdag zijn we begonnen aan ons project. Ik werk samen met Emma op een daycare met geweldige kindjes. De kinderen hier zijn wel iets zieliger als in Swaziland omdat bijna alle ouders zwaar alcohol of drugs verslaafd zijn. Sommige hebben daardoor ook het alcohol-syndroom.. Maar ondanks dat zijn ze altijd vrolijk en heel blij om ons te zien. Ook is er 3 keer in de week een feeding program, elke keer sponsort een restaurant of supermarkt en die maken dan eten voor alle kinderen in de buurt. Als laatste, is t uitgaan in capetown super leuk! Je kan t horen aan me stem want die is helemaal weg.. Vandaag gaan we de rooie bus tour doen en morgen naar de tafelberg en een wijntour!
Kusjes uit capetownnnnnnnnn

  • 16 April 2014 - 12:58

    Corina:

    Wat leuk weer om te lezen, Nienke, doe allemaal voorzichtig die laatst paar weken, want t aftellen is begonnen en kunnen we jullie 29-4 weer in onze armen sluiten. Veel liefs en kusjes, xxxxxxxx mama

  • 16 April 2014 - 15:21

    Je Vader:

    Klinkt weer super.
    Ben wel blij dat je bijna thuis komt.
    Doe voorzichtig de laatste weken en dikke kus voor jullie.
    Je vader

  • 16 April 2014 - 22:20

    Ilse:

    Super leuk!
    Kan niet wachten op het filmpje hahahaha
    Maak er nog iets leuks van!
    Spreek je vrijdag :))
    Xxxxxxx ilse

  • 17 April 2014 - 19:08

    Opa En Oma:

    Nienke heb genoten van je verhaal heel leuk .je hebt wel heel veel gezien en beleefd de afgelopen weken.geniet nog maar van je laatste weekjes.wij kijken uit naar je thuiskomst liefs van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, An-de-Waterkant

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2014

St. Lucia - Durban - Tjinza - Port Elizabeth - Tsi

04 Maart 2014

Mozambique!☀❤

21 Februari 2014

3e week

15 Februari 2014

De eerste weekjes in Afrika!

01 Januari 1970

..

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1275
Totaal aantal bezoekers 4109

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: